Lake Naivasha: deel 2

25 april 2023 - Naivashameer, Kenia

Dinsdag,25 april 2023

We starten de dag met een verzorgd ontbijt. Een gedienstige taxichauffeur, brengt ons, na een korte rit, naar Lake Naivasha Public Beach. Levendige sfeer en bedrijvigheid, komen ons tegemoet. De geur van gebakken Tilapia, vissers bewerken hun vangst, Maraboes wachten af, en verorberen de resten.

Lake Naivasha, een indrukwekkend zoetwatermeer (170 km2), dat gevoed wordt door onderaardse bronnen en kleine rivieren. Fauna en flora, in harmonie. Ongeveer 300 vogelsoorten leven rond en in Naivasha Lake.

Een bootsafari, met vrolijke stuurman, brengt ons naar het midden van het meer. Lake Naivasha, leefgebied van de nijlpaarden, ze drijven daar met gemak, de ogen en oren zichtbaar aan het wateroppervlak.

We worden overvallen door een regenbui, eigen aan het regenseizoen. Ik kan me niet ontdoen van het gevoel, ik waan me in een waterbubbel. Onze kleding, druipnat en klevend aan onze huid. De hemel klaart even later op, we gaan aan wal, en voelen de aarzelende zonnestralen. Na regen komt zonneschijn, toch?

Aan wal maken we kennis met een kudde waterbokken, behorende tot de grote groep antilopen.

1. Ria:
    4 mei 2023
    Amai Anja, dat is genieten 🫶
  2. Van den Broeck Anita:
    4 mei 2023
    Ziet er een fantastische reis uit. Geniet er maar van.
  3. Eerste stappen op het Afrikaanse continent:
    7 mei 2023
    Dank je wel Anita, doe ik helemaal. Ik voel mij hier heel goed, dicht bij de natuur. Geniet verder van de verhalen! Liefs,Anja.