Leven naast C57: deel 2

15 mei 2023 - Narok, Kenia

De acacias domineren het landschap, maar ook andere boomsoorten,laten zich zien. Een enkele vrouw,rust uit op een bank,een been elegant naar voor uitgestrekt.

Subuku, een kleine gemeenschap, landbouw en  veel gewassen. De gewassen vullen niet enkel de buiken van de gemeenschap, maar vinden ook hun weg naar de lokale markten.

Kiriamiti Road, een zandweg, gaan we rechts voorbij. Het portier van de Matatu schuift open, een jongen,in school uniform stapt in. Grijze broek, blauw hemd met school embleem op de borstzak en hippe rode hoodie. Een herder en kleine jongen, hoeden een gemengde kudde, schapen en geiten, naar huis.

Het landschap wordt heuvelachtig, de Matatu past zich met enige moeite aan. Een vrouw,buigt zich voorover op een bankje, ik lees Dental Medical Clinic. Een volgende wissel van passagiers,in mijn ooghoek,schildert een jonge man,een ijzeren hekje groen.

Het landschap uitsluitend, groen en bruin tinten. Gele bidons lichten het landschap op,wanneer drie meisjes,wandelend op zoek zijn naar water.